Sydbank

Sydbank

4,09

Hvem er Sydbank?

Sydbank er Danmarks tredjestørste bank. Sydbank har sit hovedkontor i Åbenrå. Sydbank kom til verdenen i 1970, som et resultat af en fusion mellem 4 banker; den Nordslesvigske Folkebank i Aabenrå, Gråsten Bank, Folkebanken for Als og Sundeved ved Sønderborg samt Tønder Landmandsbank i Tønder.

Oprettelsen af denne nye regionale bank med hovedsæde i Sønderjylland, skulle sikre, at der var en bank med finansiel styrke nok samt kvalitet og kompetence til at betjenedet voksende erhvervsliv. Siden, at banken blev grundlagt, har denne opkøbt flere mindre banker.

Banken havde mod slutningen af 2013 i alt 434.000 kunder, heraf var 37.000 erhvervskunder. Banken fordeler ig på cirka 65 afdelinger i Danmark og 5 i Tyskland.

Sydbank er en bank, som ejes af 130.000 aktionærer, hvoraf den eneste, der ejer mere end 5 procent er den amerikanske investeringsfond Silchester.

Sydbank er i dag blandt landets største banker med base i Sønderjylland og hovedsæde i Aabenrå. Den administrerende direktør i Sydbank er Karen Frøsig, som har været det siden 2010. Derudover består direktionen kun af Preben Lund Hansen.

Hvad får jeg som kunde ved Sydbank?

Som kunde hos Sydbank får du alle de traditionelle bankprodukter, og dette er uanset om du er erhvervskunde eller privatkunde. Du kan nemlig oprette konti som lønkonto – den kalder Sydbank for Privatkonto, hvor du kan samle hele din hverdagsøkonomi ét sted. Dertil kan du optage almindelige lån som bolig- og billån. Du kan også få rejsevaluta, hvis du skal ud at rejse, ligesom banken tilbyder rejseforsikring, såvel som andre forsikringer.

I banken får du mange muligheder for at få styr på økonomien med gode services, der hjælper dig med din hverdagsøkonomi

Hos Sydbank dækkes alle aldersgrupper ind med fleksible fordelsprogrammer. For børn og unge mellem 0-17 år får de konti og tilbud, der matcher deres alder og behovet hertil.

Børn fra 0-6 år får en Rasmus Klump Konto, mens børn mellem 7 og 12 år tilbydes en Skolekonto og et Moneykort, hvor de kan sætte penge ind og hæve i bankens afdelinger. Til de unge på 13-17 år er der en Startjobkonto, hvor de får et MasterCard Debit, som de kan anvende i butikker og pengeautomater. Således matches alder og behov med et tilsvarende fordelsprogram i banken.

18/29 er et andet af Sydbanks populære fordelsprogram. Som navnet siger, tilbydes dette til unge mellem 18 og 29. 18/29 er en pakke, hvor det bliver lettere at holde styr på økonomien, så der også er plads til fornøjelser. Her får de unge personlig rådgivning omkring boligstøtte, SU, budget og den generelle daglige økonomi i Sydbank Direkte Ung. Dertil kan de hæve frit i alle pengeautomater i Danmark, de får gratis betalingskort og billige forsikringer blandt mange fordele.

30+ er det sidste fordelsprogram, som Sydbank tilbyder. Det er altså til Sydbanks voksne privatkunder og det kalder de ”Sydbank Favorit”. Her kan bankens private kunder få en fleksibel pakke, hvor de frit kan vælge blandt et udvalg på 10 forskellige fordele. Det giver kunderne mulighed for at tilpasse pakken til deres liv og personlige økonomi. Desuden tilbyder banken i dette program fornuftige renter på lån, rabatter på f.eks. forsikringer og gratis personlig rådgivning hele ugen.

Lån til bolig

Sydbank tilbyder en række lån, hvis du skal bruge et boliglån. Der er realkreditlån, Sydbank Prioritetslån, Sydbank Boliglån samt Andelsboliglån.

Realkreditlånet er et lån, hvor der samarbejdet med forskellige totalkredit-samarbejdspartnere, hvis der skal købes bolig. Her tilbydes der enten et fastforentet lån eller et variabelt rentelån.

Sydbank Prioritetslån er det fleksible boliglån, som kan bruges til lidt af hvert – eksempelvis sommerhus eller båd.

Sydbank Boliglånet er i tilfælde af, at du skal ombygge på din bolig eller lave andre former for boligforbedringer.

Andelsboliglånet er hvis du skal købe en andel, hvor der kan vælges mellem kredit og lån.

Sydbanks strategi

Sydbank har en klar strategi for 2019-2021, som hedder ”En stærkere bank”.En stærkere bank er en forædlingsstrategi, som bygger på tre løfter:

  1. Det skal være værdiskabende at være kunde
  2. Det skal være nemmere at være medarbejder
  3. Sydbank skal være tydeligere

Sydbank kontakt

Sydbank hjælper med alle de tekniske ting i forbindelse med et bankskifte. Det eneste du skal gøre, er at tage kontakt til en afdeling og give dit ønske og samtykke om bankskifte. Herfra klarer Sydbank resten.

 

Udtalelser og kommentarer

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec est ligula, dapibus sed ultricies vitae, viverra id mi.

Bedømt service

Sydbank

Sydbank

Sats

Renter og udgifter

Hjemmeside og funktionalitet

Kundeservice og service

Kommentar

Sats